اگرقرارباشد ده فیلم ایرانی مهم زندگیم را معرفی کنم...اول پرده آخر با بازی جمشید هاشم پور دوم ، لیلا با بازی لیلا حاتمی ، سوم سوته دلان با بازی بهروزوثوقی و استادجمشیدمشایخی، چهارم گوزن ها با بازی فرامرز قریبیان، پنجم اجاره نشین ها با بازی اکبرعبدی، ششم هامون بابازی مرحوم استاد عالیجناب خسروشکیبایی، هفتم استرداد با بازی حمیدفرخ نژاد، هشتم درباره الی بابازی شهاب حسینی،نهم تاکسی بابازی خود کارگردان،دهم سرگیجه با بازی کامبیز دیرباز را انتخاب می کنم...صحنه های تاریخی این فیلم مربوط به اشغال ایران است...نویسنده متن آنقدر دقیق بوده که نام جانی کوپر و ویس مولر را درفیلمنامه دقیقا در جایی که باید استفاده کرده است...بازی کامبیزدیرباز درنقش افسر ارتش خصوصاصحنه ای که مست می کند بسیارحرفه ای است...کامبیز دیربازدرنقش خودش ؛رشید علی یف کاملا حل شده است...دیالوگ زیبای کامبیز دیرباز با پسرک درباره مرز ؛بسیارحرفه ای نوشته شده است...دیالوگ عجیب دیرباز وقتی میگوید .من بیشتر خودم را یک ایرانی حساب می کنم.نه احساسی و بالیوودی است نه هیجان انگیز وهالیوودی است...ایرانی است...زیباست.
نویسنده :
همایون نوری پناه–تهران
مترجم و ویراستار:
مهندس محسن اکبرزاده
مهرماه نود و پنج خورشیدی
ما را در سایت کامبیز دیرباز و سرگیجه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 202